Skip to content
  • Solec Kujawski, ul. Kościuszki 12
  • 516798644
  • przedszkoledinus@wp.pl
Przedszkole Publiczne Dinuś w Solcu Kujawskim

Przedszkole Publiczne Dinuś w Solcu Kujawskim

  • Strona główna
  • Aktualności
  • O nas
    • Akcje i konkursy
    • Projekty edukacyjne
    • Cele wychowawcze
    • Zabawy i metody
    • Zajęcia dodatkowe
  • Rekrutacja
    • Terminy
    • Wniosek do pobrania
    • Wyniki rekrutacji
  • Dokumenty
    • Polityka Prywatności
  • Strefa Rodzica
    • Ramowy rozkład dnia
    • Harmonogram dni wolnych
    • Harmonogram imprez i uroczystości
  • Wydarzenia
  • Kontakt

Zabawy i metody

By Poradnia Maluszek3 lipca 2020

Metoda Dobrego Startu (MDS)

Marty Bogdanowicz należy do metod wspomagania rozwoju psychomotorycznego, edukacji i terapii, angażujących uczenie się wielozmysłowe: wzrokowo – słuchowo – dotykowo – kinestetyczno – ruchowe oraz funkcje językowe i wykonawcze.  Jej celem jest kształtowanie mowy, przygotowanie dzieci do nauki czytania i pisania, uczenie rysowania, poznawanie liter i cyfr. Przygotowywana jest wersja MDS służąca uczeniu się języka angielskiego. Metoda aktywizuje więc rozwój funkcji uczestniczących w procesie czytania i pisania oraz współdziałanie między nimi czyli integrację percepcyjno – motoryczną. Prezentowane tu podejście metodyczne: uczenia się polisensorycznego, w działaniu i w zabawie sprzyja rozwojowi każdego dziecka. Wielką korzyść odnoszą dzieci w wieku przedszkolnym o opóźnionym rozwoju mowy, mający wadą słuchu, o niższej sprawności intelektualnej, a zwłaszcza dzieci „ryzyka dysleksji” oraz uczniowie z dysleksją w okresie nauczania wczesnoszkolnego

Pedagogika zabawy – Klanza

Pedagogika  zabawy włącza  do nauczania i wychowania metody aktywizujące, pobudzające  emocje i wyobraźnię, integrujące  grupę przez działanie. Proponuje zabawy i gry  oparte na  dobrowolności uczestnictwa, wykluczeniu rywalizacji, komunikowaniu się przez ruch, słowo i plastykę. Wymiana myśli i wspólne rozwiązywanie  problemów , sprzyja  integracji grupy. Dzieci w trakcie zabawy  pozbywają się stresu i niepewność, staja się otwarci  na drugiego człowieka, nabywają poczucia własnej wartości i chęci do działania. W trakcie gier z chustą Klanza stymulowany jest wzrok i dotyk. Angażowany jest również cały układ ruchu. Zabawy z chustą edukacyjną mają różnorodny charakter. W ich wyniku dzieci poznają kolory, uczą się pracy w grupie, zdrowej rywalizacji, pobudzają swoją wyobraźnię i stają się bardziej otwarte na nowe doświadczenia. Klanza ułatwia maluchowi adaptację w nowym miejscu i integrację z rówieśnikami. Rozwija jego śmiałość i zaangażowanie w zabawę. Są to cechy, które z pewnością zaowocują w przyszłości i ułatwią dziecku dalszą edukację.

Trening Umiejętności Społecznych (TUS)

to grupowe zajęcia terapeutyczne prowadzone przez psychologa lub pedagoga , które mają na celu podniesienie poziomu kompetencji interpersonalnych dzieci. Dzieci są dobierane do grup na podstawie wieku, poziomu rozwoju, doświadczanych trudności i mocnych stron. Trening umiejętności społecznych jest przeznaczony dla dzieci wycofanych w kontaktach społecznych, powszechnie nazywanych „nieśmiałymi”, mających problem z nazywaniem emocji i radzeniem sobie z nim, nie zawsze wiedzących, jak należy się zachować oraz nie potrafiących odmawiać i reagować, kiedy nie podoba im się to jak inni ich traktują.

Ruch rozwijający Sherborne

Weronika Sherborne wypracowała system  ćwiczeń  ruchowych pod nazwą Ruch Rozwijający. Jest to program  nastawiony na rozwijanie – przez odpowiednie ćwiczenia i zabawy ruchowe- takich cech, jak: poczucie własnej wartości i pewności siebie, poczucie bezpieczeństwa, odpowiedzialność, wrażliwość, umiejętność nawiązywania kontaktów z drugą osobą. Ruch Rozwijający zgodnie z rolą jaką przypisuje autorka, wyraża główną  ideę metody: posługiwanie się  ruchem jako narzędziem  wspomagania rozwoju  psychoruchowego dziecka. System ćwiczeń  wywodzi się z naturalnych potrzeb dziecka zaspokajających w kontakcie z druga osobą. Podstawowe założenia tej metody to rozwijanie  przez ruch: świadomości  własnego ciała i usprawniania ruchowego, świadomości  przestrzeni i działania w niej oraz dzielenia przestrzeni  z innymi  osobami i nawiązywanie  z nimi bliskiego kontaktu.

Metoda aktywnego słuchania muzyki wg Batii Strauss

Dzieci słuchają utworu i wykonują proste ruchy rytmiczne siedząc albo ruchy taneczne według wskazówek nauczyciela. W przypadku dzieci młodszych, są to proste ruchy, ilustrujące krótkie opowiadanie związane z każdym utworem muzycznym. Metoda Batii Strauss daje dzieciom okazję uczestniczenia w utworze muzycznym, przeniknięcia do jego struktury, a w konsekwencji radosny i rozumny odbiór dzieła. Dzieci odczuwają i przeżywają radość wspólnoty tworzenia, dostępną, jakby się mogło wydawać, tylko artystom. Metoda aktywnego słuchania muzyki pozwala na swobodną zamianę ról, jakie mogą pełnić dzieci w danym utworze muzycznym, raz występując w roli wykonawcy, a za chwilę wcielając się w dyrygenta. Dzięki tej metodzie, kształcą swoją wyobraźnię dźwiękową. A utwór, mimo wielokrotnego słuchania nie traci na atrakcyjności. Słuchanie muzyki metodą Batii Strauss integruje różne formy aktywności: słuchanie, granie, tańczenie i śpiewanie z elementami pantomimy, dramy i różnych form plastycznych. Pozwala w sposób niewerbalny odkryć różne aspekty dzieła muzycznego: jego formę, tempo i rytm oraz dynamikę i barwę oraz w stosunkowo krótkim czasie osiągnąć cel zamierzony przez nauczyciela.

„Dziecięca Matematyka” wg. Gruszczyk-Kolczyńskiej

Łączy intensywny rozwój intelektualny z kształtowaniem odporności emocjonalnej oraz z ćwiczeniem umiejętności matematycznych. Najważniejsze w tej edukacji są osobiste doświadczenia dziecka. To one stanowią budulec, z którego dziecko tworzy pojęcia i umiejętności. Program jest w taki sposób opracowany aby umożliwić dziecku sukces w nauce szkolnej minimalizując  niepowodzenia podczas procesu uczeniu się matematyki. W przedszkolu edukacja matematyczna metodą E. Gruszczyk- Kolczyńskiej odbywa się poprzez zabawę, atrakcyjne zajęcia oraz w sytuacjach codziennych. Zajęcia są wypełnione zabawami, ciekawymi zadaniami i grami. Ważna jest rozmowa z dzieckiem, gdyż sprzyja to rozwojowi jego myślenia.

Zabawy inspirowane muzyką Moniki Kluzy

Wszechstronnie wspierają dziecięcą wyobraźnie i wrażliwość artystyczną, poprzez ciekawe zabawy i warsztaty. Dzięki jej pomysłom i inspiracjom dzieci poznają świat muzyki, tańca, teatru, rysunku a nawet cyrku.


Image by Alexa from Pixabay

Nawigacja wpisu

Cele wychowawcze
Dokumenty

 

Kontakt:
Przedszkole Publiczne Dinuś w Solcu Kujawskim
ul. Kościuszki 12
86-050 Solec Kujawski
tel. 516-798-644
e-mail: przedszkoledinus@wp.pl

 

 

 

 

© Wszystkie prawa zastrzeżone. Przedszkole Publiczne Dinuś Theme Grand Academy by Creativ Themes
Ta strona używa plików cookies (ciasteczka) dla w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje o plikach Cookies znajdują się w Polityce Prywatności
Ustawienia cookiesAKCEPTUJĘ
Ustawienia cookies

Ustawienia cookies

Ta strona korzysta z plików cookie w celu poprawy wygody użytkownika podczas przeglądania witryny. Niektóre ciasteczka są niezbędne do poprawnego funkcjonowania witryny i są przechowywane w przeglądarce. Te pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce tylko za Twoją zgodą i możesz z nich zrezygnować. Rezygnacja z tych plików cookie może mieć jednak wpływ na wygodę przeglądania.
Necessary
Always Enabled
Obowiązkowe pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania witryny. Ta kategoria obejmuje tylko pliki cookie, które zapewniają podstawowe funkcjonalności, w tym te związane z bezpieczeństwem witryny. Te ciasteczka nie przechowują żadnych danych osobowych.
Non-necessary
Nieobowiązkowe ciasteczka nie są konieczne do prawidłowego działania witryny, ale mogą być wykorzystywane do gromadzenia danych osobowych użytkowników za pośrednictwem analiz, reklam i innych treści osadzonych. Wymagane jest uzyskanie zgody użytkownika przed uruchomieniem tych plików cookie w witrynie.
SAVE & ACCEPT
Zmiana wielkości
Tryb kontrastowy
Accessibility by WAH
  • Strona główna
  • Aktualności
  • O nas
    • Akcje i konkursy
    • Projekty edukacyjne
    • Cele wychowawcze
    • Zabawy i metody
    • Zajęcia dodatkowe
  • Rekrutacja
    • Terminy
    • Wniosek do pobrania
    • Wyniki rekrutacji
  • Dokumenty
    • Polityka Prywatności
  • Strefa Rodzica
    • Ramowy rozkład dnia
    • Harmonogram dni wolnych
    • Harmonogram imprez i uroczystości
  • Wydarzenia
  • Kontakt